16512

گلاب سنگین دو آتیشه 250cc

شناسه کالا: 2413
  • رضایت خرید :75%
آماده ارسال از 0 روز آینده

این کالا در حال حاضر در انبار موجود ، آماده پردازش و ارسال است

۸۱,۰۰۰ ۸۱,۰۰۰ تومان
%
  • مقدار گل : 60 کیلوگل
  • خلوص : 100%
  • نوع تقطیر : دو مرحله ای
  • ویژگی ظاهری : شفاف، ستگین و تلخ

نقد و بررسی اجمالی

گلاب سنگین دو آتیشه 250cc

نیاسر، یکی از سه مرکز مهم تولید گل محمدی، گلاب و عرقیات گیاهی شهرستان کاشان و کشور است.

هر ساله در اوایل اردیبهشت ، دومین ماه تقویم ایرانی ، فرآیپند گلابگیری در شهرهای  قمصر، نیاسر، برزک، جوشقان و کامو از شهرهای شهرستان کاشان در استان اصفهان و همچنین استان فارس و کرمان، گردشگران و مردم علاقمند را به سوی دیار گلاب می­ آورد. گلبرگ ­هایی که می­تواند به روش و سنت­ های متفاوت به شکل شیشه­ های گلاب­ هایی  با درجه کیفی مختلف تولید و عرضه شود.

گل رز بوی بسیار مطبوعی دارد. در ایران از دیرباز افشره به دست آمده از گل رز کاربرد­های مختلف پزشکی و خوراکی داشته است. همچنین براساس مدارک موجود، ایرانیان اولین قومی بودند که از «گل سرخ»، گلاب و اسانس آن را به روش تقطیر به دست آوردند و سپس این فن را به سایر نقاط دنیا انتقال دادند. گل سرخ از دوره سوم زمین شناسی براساس سنگواره های موجود از 40 میلیون سال قبل روی زمین وجود داشته است. در سراسر دنیا 250 گونه از انواع رز وجود دارد که 30 گونه آن معطر هستند اما در این تعداد گل های معطر تنها سه گونه آن از نظر اقتصادی توجیه دارد که یکی از این گونه های در ایران گل محمدی نام دارد. «ابن سینا» دانشمند بزرگ ایرانی، تحقیقات وسیعی در مورد استخراج اسانس ها به روش تقطیر داشته است او گلاب را قابض می داند و شربت آنرا برای نارسایی صفرا و کبد تجویز میکرد. نام گلاب با فرهنگ سنتی و باورهای مذهبی مردم نیز درآمیخته و گلاب، محصول خاص ایرانی است .

 گلاب علاوه بر حضور خاطره ساز و پر خواصش در سفره­ های رنگین، در صنایع آرایشی و بهداشتی نیز استفاده می­گردد. در طب سنتی، گلاب طبع گرمی دارد که با خوراکی­هایی همچون برنج که طبع سردی دارد ترکیب مناسب و مطبوعی را رقم می­زند. با اهمیت یافتن پیش از پیش طب سنتی در کنار و در رقابت با طب مدرن ، محصولات گیاهی بیش از هرزمانی به مصرف مردم ­رسد. گلاب یکی از پرمصرف­ترین نوشیدنی­ها در طب سنتی ، برای معده ، قلب ، کبد و اعصاب مفید است. علاوه این خاصیت درمانی ویژه ای در ذهن و روان داشته و برای کاهش استرس و رفع مشکلات خواب تجویز می­شود.

هر ساله در اوایل اردیبهشت، دومین ماه تقویم ایرانی، فرآیند گلاب­گیری در شهرهای  قمصر، نیاسر، برزک، جوشقان و کامو از شهرهای شهرستان کاشان در استان اصفهان و همچنین استان فارس و کرمان، گردشگران و مردم علاقمند را به سوی دیار گلاب می­ آورد. گلبرگ ­هایی که می­تواند به روش و سنت­های متفاوت به شکل شیشه­ های گلاب­ هایی با درجه کیفی مختلف تولید و عرضه شود.

نیاسر، یکی از سه مرکز مهم تولید گل محمدی، گلاب و عرقیات گیاهی شهرستان کاشان و کشور است. چنین ویژگی کم نظیری به سبب قرارگیری در دامنه شرقی کوه های کرکس و وجود چشمه پرآب اسکندریه و قنات های زیاد است که محدوده ای به وسعت 800 هکتار را به زیر کشت برده و با گسترش روش های مدرن آبیاری و کشاورزی به طور زیادی قابل گسترش است. مردمی که از عطر گلاب ناب ایرانی و دیدن دیگ ­های پر از گلبرگ به وجد می ­آیند. جشن­ های سالانه گلاب از 2500 سال پیش در فصل بهار در شهرهای مختلف ایران مانند قمصر و نیاسر کاشان برگزار می­شود. وقتی که هوا گرم می­شود گلبرگ­ های رز برای گلاب­گیری آماده و گردشگران زیادی از نقاط مختلف ایران و جهان را به قمصر و نیاسر جذب می­کند. به همین­ خاطر در صنعت گردشگری ایران، یکی از تورهای جذاب ایران­گردی جشنواره گلاب است.

 

گلاب معمولی و البته گلاب دو آتیشه!

گلاب دو آتیشه  « Double Rose water»، متفاوت از گلاب معمولی است که عمدتا در بازارها به فروش می­رسد. آنچه که این گلاب را متمایز و منحصر به فرد می­کند روش تقطیر متفاوت آن است. در گلاب های معمولی، روش تقطیر اینگونه است که در هر دیگ گلاب­گیری 30 کیلوگرم گلبرگ رز با 30 کیلوگرم آب مخلوط شده و جوشانده میشود. دیگ­های بزرگ گلاب از طریق لوله­ های فلزی به دیگ ­های دیگر متصل می­شود. بخار تولید شده از مخلوط داخل دیگ از طریق لوله­ هایی که به آب سرد متصل هستند، به دیگ دیگری می­رود. بدین­ طریق تراکم و تقطیر گلاب صورت می­پذیرد. در نهایت گلاب معمولی در این فرآیند تولید می­شود.

همین فرآیند می­تواند برای دور دوم تکرار شود که کیفیت بالاتری از گلاب معمولی اولیه را به دست می­دهد. زمانی که در دور دوم به جای اضافه کردن آب به گلبرگ­ های جدید از گلاب به دست آمده اولیه در دیگ­ های ثانویه استفاده می­شود؛  گلاب به دست ­آمده، گلاب دو آتیشه ناب، خالص و البته تلخ­تر از گلاب ­های معمولی است. گلاب هرچه تلخ­تر باشد، قوی­تر و خالص­ تر و همچنین برچسب گلاب دو آتیشه بر بطری­ های شیشه ه­ای بزرگ نشان از اصالت گلاب دارد.

 

شرکت مرزوق، با داشتن باغ ­های گل در نیاسر، به روش تقطیر سنتی و پاستوریزه گلاب ناب دو آتیشه را به ویژه برای مصارف صادراتی تولید و عرضه می­کند. مرزوق این افتخار را دارد که با نظارت دقیق بر فرآیند گلاب­گیری در فصل بهار ، گلاب سنگین دو آتیشه در شیشه ­های مختلف که از 60 کیلوگرم گلبرگ آماده­ شده است در سبد محصولات صادراتی خود قرار بدهد.

مشخصات فنی

گلاب سنگین دو آتیشه 250cc

مشخصات

  • مقدار گل
    60 کیلوگل
  • خلوص
    100%
  • نوع تقطیر
    دو مرحله ای
  • ویژگی ظاهری
    شفاف، ستگین و تلخ

نظرات کاربران برای:

گلاب سنگین دو آتیشه 250cc

شما هم می‌توانید در مورد این کالا نظر بدهید.

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. اگر این محصول را قبلا از خریده باشید، نظر شما به عنوان مالک محصول ثبت خواهد شد.

افزودن نظر جدید